De Kunst van het Organiseren

De Kunst van het Organiseren

De Kunst van het Organiseren

Een evenement zegt iets, brengt iets over en deelt iets. De grote vraag is echter hoe je jouw verhaal interessanter maakt dan dat van een ander. En hoe jouw uitnodiging opvalt tussen honderden andere. En belangrijker nog: hoe zorg je ervoor dat bezoekers positief terugdenken aan jouw evenement? Het liefst positiever dan alle andere evenementen die hij of zij bezocht? Zoek een verhaal dat bij jou past en wat de doelgroep raakt. Dan is het mogelijk.

Een evenement is hét middel om als organisatie te laten zien wie je bent en wat je boodschap is. Wel is het dan zaak te blijven communiceren – op een leuke, rake, sympathieke en relevante manier. En met een verhaal dat bij uw organisatie past. Alleen zo onderscheid je je in een tijd waarin de markt zo gespannen is. Verras elke keer met een relevant en sympathiek verhaal. Hoewel het een simpele truc lijkt, hebben veel bedrijven er moeite mee.

De organisator zorgt dat het evenement netjes volgens de regels en checklisten gebeurt. Hij bedenkt een thema waarmee hij van alles wil zeggen en overbrengen. Toch komt het niet helemaal tot uiting. Zelfs zo erg, dat je je afvraagt waar het thema gebleven is.

Een evenement heeft ook een titel, hoofdstukken, hoofdrolspelers, bijrollen. Vul je evenement op deze manier in. Vink niet alleen je checklist op organisatorisch niveau af, maar op ‘boodschap niveau’. Heb je je verhaal door gebruik van woord, beeld en presentatie in alle mogelijke elementen doorgevoerd? Er zijn namelijk meer mogelijkheden dan je denkt.

Met een verhaal geef je een organisatie op een intelligente manier een gezicht. Een evenement is nu bij uitstek het moment om dat verhaal aan de doelgroep te vertellen. Al gaat het er bij een evenement vooral om op welke manier je dat verhaal vertelt.